Price Adjustments with Dynamic Pricing in Major League Baseball
SKU: 9915372003
Paul Rodney J.
47,99 €

Nr. Pagine
24
Estratto Rivista

Rassegna di diritto ed economia dello sport 2-3/2015

Formato
PDF

Using dynamic pricing data from eleven Major League Baseball teams, the determinants of the movement in prices from open to close are explored. Statistically significant factors that lead to movements in dynamic prices fit into different categorical rationales. Factors such as key opponents and weekend games see price increases due to strategic behavior of early purchase discounts. Other factors such as uncertainty of outcome, team performance, and weather are a result of new information. Strategic discounting of promotional nights could be due to sponsorship deals. Overall, many factors are shown to influence prices under this new method of selling tickets.

Edizioni Scientifiche Italiane E.S.I. SpA - Via Chiatamone 7 - 80121 - Napoli P.IVA: 00289510638 Copyright © All right reserved
NOTA! Questo sito utilizza cookies e tecnologie simili .
Questo sito utilizza i cookie, anche di terze parti: cliccando su 'Approvo', proseguendo nella navigazione, effettuando lo scroll della pagina o altro tipo di interazione col sito, acconsenti all'utilizzo dei cookie.
Per maggiori informazioni o per negare il consenso a tutti o ad alcuni cookie, consulta l'informativa. Privacy Policy